zapewnij możliwość odczytania zaproszenia przez osoby niewidome
używaj prostego języka
przygotuj zaproszenie w formie nagrania w języku migowym dla Głuchych
nie używaj graficznych zabezpieczeń formularzy rejestracyjnych tzw. CAPTCHA
zamieść w formularzu rejestracyjnym pytanie o specjalne potrzeby uczestników (tłumacz języka migowego, pętle indukcyjne, asystent, specjalne diety itp.);
zapewnij różne formy kontaktu - osobisty, telefon, sms, e-mail, połącznie zdalne
pamiętaj o specjalnych potrzebach prelegentów;
zadbaj o dostępność materiałów video i transmisji online (napisy rozszerzone, tłumaczenie migowe);
zadbaj o dostępność strony www i materiałów konferencyjnych;
zadbaj o miejsca dla osób poruszających się na wózkach;
pamiętaj, że różne grupy osób mają różne potrzeby:
osoby Głuche - tłumacz PJM;
słabosłyszące - pętle indukcyjne lub systemy FM oraz napisy rozszerzone;
słabowidzące - wysoki kontrast i duży tekst oraz możliwość odtworzenia prezentacji na własnym telefonie (np: poprzez kod qr);
niewidome - audiodeskrypcja;
osoby ze spektrum autyzmu lub trudnościami sfery psychicznej- strefa wyciszenia.
zorganizuj szkolenie dla pracowników i wolontariuszy z obsługi osób ze szczególnymi potrzebami;
nie bój się pytać, w razie pytań skonsultuj się z naszą jednostką.