Zespół Wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami

Uczelnia dostępna

 napis Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego i logo Funduszy Europejskich: niebieski trapez w środku trzy gwiazdki - żółta, biała i czerwona, napis Rzeczypospolita Polska i flaga Polski oraz napis Dofinansowane przez Unię Europejską i flaga Unii Europejskiej: niebieski prostokąt w środku żółte gwiazdki ułożone w okrąg.

O projekcie

Projekt „UMK w Toruniu – Uczelnia dostępna dziś i w przyszłości” realizowany jest przez Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu w partnerstwie z:

Okres realizacji projektu: 01.09.2024 - 31.08.2028

Program: Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS),
Priorytet: 3 Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami
Działanie: 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego

Wartość Projektu: 5 619 382,46 zł

Dofinansowanie: 5 450 800,98 zł, w tym 4 637 114,41 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Cel projektu

Celem projektu jest niwelowanie barier dla osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do edukacji na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu poprzez:

  • poprawę dostępności architektonicznej cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej
  • poprawę dostępności kształcenia;
  • podniesienie kompetencji kadry UMK w obszarze funkcjonowania i potrzeb osób z niepełnosprawnością, a co za tym idzie jakości i efektywności procesu kształcenia;
  • wsparcie zmian organizacyjnych poprzez wdrożenie procedur i standardów.

Zaplanowane w projekcie działania w sposób bezpośredni przełożą się na większą dostępność uczelni dla osób ze szczególnymi potrzebami i wzrost kompetencji uczestników Projektu w zakresie zapewnienia równości szans.

Planowane efekty (produkty/rezultaty):

  1. Wdrożenie na UMK w Toruniu rozwiązań w celu poprawy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
  2. Wyposażenie w wiedze i umiejętności w obszarze dostępności 245 pracowników UMK w Toruniu

Grupa docelowa:

Wsparciem bezpośrednim w projekcie objętych zostanie 306 osób (181K i 125M) w tym:

  • 221 pracowników UMK
  • 9 osób zatrudnionych w Zespole Wsparcia
  • 6 osób działających w strukturach studenckich
  • 70 osób z kadry kierowniczej Uczelni

Pośrednimi odbiorcami projektu będą wszystkie jednostki organizacyjne Uczelni i społeczność akademicka.

Harmonogram

  • 01.09.2024 - rozpoczęcie działań projektowych
  • 11.2024-07.2028 - audyt stron internetowych
  • 2025 - budowa dwóch wind na Wydziale Chemii
  • 2025-2028 - audyt architektoniczny
  • 31.08.2028 - zakończenie działań projektowych

Kontakt

Biuro Projektu: Zespół Wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami

Koordynator projektu: mgr Sławomir Rylich 

Zastępca Koordynatora Projektu: Katarzyna Makowska


 #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Zespół Wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami